قیمت بلبرینگ NACHI

بیرینگ های توپی یا بلبرینگ ها به منظور به حداقل رساندن اصطکاک، به طور گسترده ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که مفهوم بلبرینگ به زمان زندگی لئوناردو داوینچی برمی گردد، امروزه طراحی و ساخت آنها به طرز چشمگیری پیچیده تر شده است. به لطف تحقیقات و توسعه مفهوم بلبرینگ توسط شرکتهایی مانند NACHI، فناوری بلبرینگ پیشرفتی اساسی کرده است. در ادامه اشاره می کنیم که دقیقاً یک بلبرینگ چیست و ساختار اساسی آن و نیروهایی که هنگام کار به آن اعمال می شود چگونه هستند؟ و همچنین جهت خرید بلبرینگ nachi باید به چه نکاتی توجه نمود؟

بیرینگ های توپی یا بلبرینگ ها یک مجموعه چهار قسمتی هستند: یک رینگ بیرونی بزرگ ، یک رینگ داخلی کوچکتر ، ساچمه ها که به اندازه ای هستند که به راحتی بتوانند بین آن رینگ ها بچرخند و یک قفسه. هدف از ساخت قفسه نگهداری از ساچمه ها و جلوگیری از تماس آنها با یکدیگر می باشد. تغییرات در این طرح اساسی باعث ایجاد طیف وسیعی از انواع بیرینگ های توپی یا (بلبرینگ ها) شده است.

بلبرینگ ناچی (NACHI) چیست؟

شرکت 株式会社不二越 که با نام تجاری Nachi نیز شناخته می شود یک شرکت ژاپنی است که با تولید روبات های صنعتی، ابزار و ماشین آلات، سیستم ها و اجزای ماشین ازجمله بلبرینگ ها، رولبرینگ ها و غیره شناخته می شود.

از سال 1939 برند NACHI مشغول ساخت و توسعه بلبرینگ ها با بالاترین حد کالیبراسیون می باشد.

هر مرحله از تولید بلبرینگ ها، از عملیات حرارتی گرفته تا ماشین کاری قطعات و ساخت و مونتاژ بیرینگ ها در کارخانه NACHI صورت می گیرد.

امروزه برند  NACHI طیف گسترده ای از بیرینگهای توپی و غلتکی دقیق را برای استفاده در ماشین آلات عمومی صنعتی، کشاورزی، هوافضا و صنایع مختلف ارائه می دهد.

انواع بلبرینگ ناچی (NACHI)

 

بلبرینگ های شیار عمیق

بلبرینگ های شیار عمیق از همه ی انواع بیرینگ های توپی محبوب تر هستند زیرا انواع مختلف آنها دارای طیف گسترده ای از آب بند ها(سیل ها) ، شیلد ها و رینگ های اسنپ می باشند. شیارهای رینگ، در این نوع بلبرینگ ها، قوس های دایره ای شکلی هستند که کمی بزرگتر از شعاع ساچمه ها ساخته شده اند.

بیرینگ های توپی شیار عمیق می توانند بارهای شعاعی، محوری یا ترکیبی از این دو نوع بار را تحمل کنند و به دلیل طراحی ساده، این نوع بلبرینگ را می توان به نوعی تولید کرد تا هم کارایی دقیقی داشته باشند و هم در سرعت بالا به خوبی کار کنند. نگهدارنده های استاندارد ساچمه ها (قفسه یا Cage) از فولاد فشرده ساخته می شوند. از قفسه ها در سرعت بسیار زیاد یا برای بیرینگ هایی با قطر بسیار زیاد استفاده می شود.

بیرینگ های توپی شیار عمیق آب بندی شده یا دارای شیلد استاندارد می باشند و حتی قبل از فروش حاوی مقدار مناسبی گریس هستند.

بیرینگ های سری R بیرینگهای تک ردیفه هستند که در اندازه های 8/1 تا 1/2 اینچ در دسترس می باشند. ساختار این بیرینگ ها، آنها را قادر می سازد تا فشار محوری و شعاعی را تحمل کنند. سری 6000 ، بیرینگ هایی بسیارسبک هستند و معمولاً در کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرند که محدودیت فضایی مورد توجه باشد و اندازه شفت نسبتاً بزرگ باشد.

بیرینگ های سری 6200 دارای مسیر حرکت عمیق و پر پیچ و خم هستند . درست مانند سری 6200 ، سری 6300 با ساچمه های بزرگتری تولید می شوند و مسیر های حرکت عریض تر اجازه می دهند تا ظرفیت تحمل بار شعاعی ، محوری و ترکیبی بیشتر شود.

بلبرینگ های خودتنظیم

این نوع بلبرینگ  ها مانند سایر انواع بلبرینگ یک رینگ داخلی ، یک رینگ بیرونی و ساچمه دارند که در یک مسیر دایروی حرکت می کنند. با توجه به نوع ساخت ، این نوع بیرینگ تنها می تواند مقدار کمی از خطای انحراف را تحمل کند. بیرینگ های توپی (بلبرینگ ها) خود تنظیم برای شفت های بلند که در آن موقعیت یابی دقیق هوسینگ مشکل است،مناسب هستند. قفسه ها از فولاد فشرده یا رزین پلی آمیدی ساخته می شوند. این نوع بلبرینگ، چون از نیروی محوری کمی پشتیبانی میکند باید در كاربردهایی که بار محوری سبکی اعمال می شود، استفاده شود.

بلبرینگ های تماس زاویه ای

 

بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیفه

رینگ های داخلی و خارجی این نوع بلبرینگ با (زاویه تماس از پیش تنظیم شده) ساخته شده اند.

این بیرینگ ها از هم جدا نیستند. در این نوع بلبرینگ، تعداد بیشتری ساچمه در مقایسه با بلبرینگ های شیارعمیق جای میگیرد.

قفسه های استاندارد ممکن است از فولاد، برنج با استحکام بالا یا پلی آمید فشرده ساخته شوند. جنس قفسه بستگی به بیرینگ دارد. بیرینگ های توپی تماس زاویه ای می توانند بارهای شعاعی ، محوری یا ترکیبی را پشیتیبانی کنند ، با این وجود ، همه ی بار های محوری باید در یک جهت باشند. این نوع بیرینگ ها به طور کلی به صورت جفت برای تحمل بار ناشی از نیروی محوری داخلی و بار شعاعی اعمال شده استفاده می شوند.

ساختار این نوع بلبرینگ به گونه است که گویی دو بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه به صورت پشت به پشت به هم چسبانده شده اند. از آنجا که در هر ردیف این نوع بلبرینگ ساچمه های کمتری جای می گیرد، یک بیرینگ توپی (بلبرینگ) تماس زاویه ای دو ردیفه ظرفیت بار کمتری نسبت به دو بلبرینگ تماس زاویه ای تک ردیفه به طور جداگانه دارد. این نوع بیرینگ می تواند بارهای محوری ، لحظه ای و دو جهته را تحمل کند.

Unitهای بلبرینگ

اصطلاح Unit بیرینگ به مجموعه هایی گفته می شود که اغلب، شامل یک بیرینگ، آب بند، روانکار و مکانیزم های قفل کردن شفت می باشند. به طور معمول، اجزا Unit بیرینگ ها از قبل در کارخانه مونتاژ و تنظیم شده اند .

(unit) بلبرینگ، یک روش مناسب برای استفاده از رولبرینگهای تماسی بدون نیاز به هوسینگ بلبرینگ ارائه می دهند.

به طور کلی Unit های بلبرینگ دارای ویژگی های زیر هستند:

  • قابلیت خود تنظیم کردن دارند.
  • آب بندی شده اند.
  • دارای نصب و راه اندازی آسان هستند.
  • قابلیت تعویض با واحدهای خارجی دارند.
  • Unit های بلبرینگ NACHI دارای مزایایی از جمله استفاده آسان و قابلیت اطمینان بالا هستند.
  • دارای پین ضد چرخش در رینگ بیرونی هستند.

از آنجا که UNITبیرینگ های توپی دارای هندسه ی مشابه با بیرینگ های توپی (بلبرینگ ها) شیار عمیق دارند ، میزان تحمل بار ، قابلیت اطمینان و سایر عملکرد  آنها  با بیرینگ های توپی (بلبرینگ ها) شیار عمیق برابر است.

نمایندگی بلبرینگ ( NACHI )در ایران به چه صورت است؟

بلبرینگ های با کیفیت ناچی که در انواع مختلف شیار عمیق،خودتنظیم،تماس زاویه ای یک ردیفه و تماس زاویه ای دو ردیفه ارائه می شوند،در سراسر جهان شناخته شده اند و برای صنایع مختلف و به منظور کاربرد های گوناگونی به فروش رسیده می شوند.

این برند ژاپنی نمایندگی های زیادی در سراسر جهان دارد .

یکی از شرکت های ایرانی وارد کننده ی این بلبرینگ های پرطرفدار ،شرکت بازگانی سورین صنعت (بازرگانی عدالتی سابق) می باشد.

این شرکت با چندین دهه سابقه ی کاری درخشان در زمینه ی واردات بلبرینگ های استاندارد و اورجینال ،یکی از شناخته شده ترین و قدیمی ترین شرکت ها در این حوزه ی کاری می باشد.

قیمت عمده بلبرینگ (NACHI) متاثر از چه مواردی می باشد؟

به دلیل وارداتی بودن این محصولات،قیمت ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت آنها دارد.

سورین صنعت وارد کننده بلبرینگ های اورجینال و دارای استاندارد های ISO تلاش می کند تا بهترین قیمت ها را برای محصولات خود در نظر بگیرد .

البته این موضوع را در نظر بگیرید که کالا های اصل با کیفیت هرگز به ارزانی کالاهای فیک نخواهند بود.

برخی سودجویان از شرایط بد اقتصادی ایران سواستفاده کرده و اقدام به وارد کردن این کالاهای غیر اصل که نه تنها کیفیت کالای اصلی را ندارند بلکه گاهی اوقات قیمتی معادل با کالای اصلی دارند،کرده اند.

در این صورت فروشنده کالای فیک را به جای کالای اورجینال به فروش می رساند و خریدار از این موضوع مطلع نخواهد شد.

اما در صورت استفاده از آن بلبرینگ های غیر اصل متوجه ارتعاش بیش از حد،اصطکاک و گرم شدن غیر طبیعی و سر و صدای خیلی زیاد خواهند شد .

بلبرینگ های نامرغوب و فیک نیاز به روانکاری را افزایش می دهند پس در نتیجه ماده ی روانکار بیشتری باید توسط کارخانه تامین شود.

روانکاری باید توسط یک تیم آموزش دیده و متخصص انجام شود زیرا روانکاری بیش از حد یا روانکاری کمتر از نیاز بلبرینگ نیز آسیب هایی را در پیش خواهد داشت.

از آنجایی که آموزش تکنسین ها برای روانکاری صحیح هزینه ای را بر کارخانه تحمیل می کند ، خرید بلبرینگ nachi فیک اصلا توصیه نمی شود.

خرید بلبرینگ NACHI به صورت عمده از گروه سورین صنعت به چه صورت است؟

خرید بلبرینگ nachi از شرکت بازرگانی سورین صنعت به صورت عمده نیز مقدور می باشد.

همانطور که می دانید با افزایش تعداد سفارش های شرکت خریدار ،قیمت تک محصول کاهش یافته و در هزینه های کلی کارخانه ی شما صرفه جویی خواهد شد.

همانطور که ذکر گردید شرکت بازرگانی سورین صنعت وارد کننده ی قدیمی بلبرینگ های استاندارد و با کیفیت از کشور های همسایه ی چین ،هند و دبی می باشد.

این کالاهای اصل توسط تیم فعال و کوشای سورین صنعت با بهترین قیمت به فروش می رسند وبهترین و تخصصی ترین مشاوره های پیش از فروش به مشتریان ارائه می شود تا آنها از خرید خود اطمینان حاصل کنند.

 

فروش عمده بلبرینگ (NACHI) در گروه سورین صنعت به چه صورت است؟

شرکت بازرگانی سورین صنعت که بیش از 10 هزار نوع بلبرینگ اورجینال را از کشور های همسایه وارد کرده و به ایده آل ترین قیمت ها به فروش می رساند، با توجه به دامنه ی گسترده ی بلبرینگ های وارد شده پاسخگوی تمامی نیاز های مشتریان خود خواهد بود.

چرا باید بلبرینگ (NACHI) را از سورین صنعت خریداری کنیم؟

کالاهای وارد شده توسط این شرکت کاملا استاندارد و اصل هستند . در ادامه به این امر می پردازیم که چرا باید از خریدن کالای فیک خودداری کرد :

هنگام خرید کالاهای فیک ، درواقع پول خود را به فرد نامشخصی می دهید. درواقع فروشنده با فروش کالای فیک مرتکب جرم شده است و شما نیز با خرید آن کالای غیر اصل شریک جرم شده اید.

شرکت های قانونی وقت و هزینه زیادی را صرف مبارزه با کالاهای فیک می کنند. پس آنها نمی توانند این پول را برای تولید کالاهای اورجینال بیشتر صرف کنند یا افراد بیشتری را برای ساخت و فروش کالای اصل استخدام کنند پس به همین دلیل قیمت کالای اورجینال افزایش می یابد و در نتیجه روند تولید کالاهای فیک برای سو استفاده از قیمت بالای کالاهای اورجینال ادامه خواهد یافت.

معمولا کالاهای غیر اصل و فیک زیر نظر موسسه ی معتبر یا گروه قابل اطمینانی تولید نمی شوند و صد در صد طبق استاندارد های ISO نیستند در نتیجه کالای فیکی که خریداری می کنید به احتمال زیاد با محصول مورد نظرتان تفاوت های اساسی در عملکرد و طول عمر خواهد داشت.

این بلبرینگهای فیک حتی ممکن است خطرناک باشند .

چون این بلبرینگ های فیک طبق استاندارد های ISO و بر پایه  ی علم مهندسی ساخته نمی شوند ممکن است خطرناک باشند و استفاده از آنها به دستگاه های گران قیمتی که در آنها از آن بلبرینگها  استفاده شده آسیب جدی برساند و به کارخانه خسارات مالی زیادی وارد کند.

دلایل خرید بلبرینگ nachi غیر اصل

با این وجود چرا برخی از افراد هنوز هم به خرید بلبرینگ nachi فیک ادامه می دهند :

احتمالا اصلی ترین دلیل افراد برای خریدن کالای فیک قیمت پایین تر این محصولات نسبت به کالاهای استاندارد می باشد ولی این قیمت پایین تر ممکن است خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد .

دلیل دومی که افراد به خریدن کالای فیک می پردازند این است که ،

این افراد در دام افراد سودجو افتاده اند و درواقع از غیر اصل بودن این کالاها بی خبر هستند.

درواقع گاهی اوقات کالاهای فیک به قدری به کالاهای اورجینال شباهت دارند که تنها راه تشخیص آنها از کالای اصل استفاده از آن می باشد!

کیفیت این کالاها به هیچ عنوان با کالاهای اورجینال یکسان نخواهد بود .اگر می خواهید به طور قطع از خریدن کالای فیک جلوگیری کنید،بهترین روش خریدن محصولات مورد نظر از یک نمایندگی معتبر می باشد.

شرکت سورین صنعت یکی از معتبر ترین شرکت های وارد کننده ی بلبرینگ های اصل می باشد.


منابع:

https://www.nachi.de/product-portfolio/bearings/bearings.html

http://www.fidarbearing.ir/sites/default/files/NACHI.pdf

https://www.nationalprecision.com/nachi-bearings/

https://www.nachirobotics.com/

https://www.sdp-si.com/Design-Data/Ball-Bearings.php

https://www.theaemt.com/DB/news-webpage/back-to-basics-the-ball-bearing