قیمت بلبرینگ FAG

بیرینگ توپی یا بلبرینگ از رایج ترین بیرینگ ها در وسایلی است که حرکت چرخشی دارند. آنها شامل یک یا چندین ردیف ساچمه هستند. رینگ بلبرینگ به طور معمول به بخش چرخان یا شفت وصل می شود و با چرخش آن،  ساچمه ها به دور فضای داخلی می چرخند، در حالی که رینگ های دیگر ثابت می مانند.

این امر امکان حرکت چرخشی با ضریب اصطکاک بسیار پایین را فراهم می کند و بلبرینگ را برای کارهای پرسرعت ،  مناسب می کند.

بیرینگ ها به طور  کل می توانند تحت تاثیر دو نوع بار قرار بگیرند: بارهای کف گرد و بار های شعاعی

به بار کف گرد ، بار محوری نیز گفته می شوند ، درواقع آنها نیروهایی هستند که به موازات محور بلبرینگ وارد می شوند ، در حالی که بارهای شعاعی عمود بر محور بلبرینگ هستند. بلبرینگ ها می توانند هر دو نوع فشار محوری و شعاعی را تحمل کنند.

 

بلبرینگ اف آ گ (FAG) چیست؟

بلبرینگ FAG بیش از 120 سال است که تداعی کننده ی واژه ی (کیفیت) می باشد. در سال 1883 ، فردریش فیشر در شواینفورت آلمان یک دستگاه سنگ زنی طراحی کرد که برای اولین بار امکان تولید ساچمه های فولادی کاملاً گرد را فراهم می کرد. این اختراع به عنوان پایه و اساس کل صنعت بلبرینگ شناخته شده است.

FAG (که بخشی از گروه شافلر است) طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهد. بیرینگ های     FAG برای برنامه های کاربردی حدود 60 بخش صنعتی مفید هستند .

رولبرینگ FAG معمولاً از دو رینگ تشکیل شده اند و عناصر چرخان بین رینگ ها می غلتند.

عناصر چرخنده می تواند ساچمه ، غلطک استوانه ای ، غلطک سوزنی یا غلطک مخروطی باشند. عناصر چرخنده به طور کلی توسط قفس کنترل می شوند تا در فاصله یکنواخت از یکدیگر قرار گیرند و از تماس آنها با یکدیگر جلوگیری شود.

بیرینگهای ساده ی FAG با عنوان بیرینگ های شعاعی ، بیرینگهای محوری و سایر طرح های دیگر در دسترس هستند. این بیرینگ ها به دلیل عملکرد آرام خود شناخته شده اند و برای کاربردهایی مناسب هستند که بارهای زیادی را باید تحت حرکت چرخشی در دماهای بالا پشتیبانی کنند. به دلیل ویژگی های خاص آنها ، تقریباً در اکثر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع بلبرینگ اف آ گ (FAG)

 

بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه نسل C

با تولید بلبرینگ های نسل C برند FAG استاندارد جدیدی برای بیرینگ های توپی شیار عمیق تعیین شد –  آنها 50 درصد سر و صدای کمتر و 35 درصد اصطکاک کمتر نسبت به همتایان خود دارند.

این پیشرفت چشمگیر در عملکرد به کیفیت بالای ساچمه و رینگ ها مربوط می شود. هم چنین سایر تغییرات این بلبرینگ شامل آب بندی کارآمد HRS و قفس  (cage)فلزی پرچ شده  می شود. این اصلاحات باعث می شود عملکرد بلبرینگ بسیار بی سر و صدا باشد و به افزایش راندمان منجر شود و درنتیجه باعث طولانی تر شدن عمر و مصرف انرژی کمتر بلبرینگ شود!

امکانات

بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفه از یک طراحی ساده و مقاوم برخوردار هستند. آنها در طرح های باز و آب بندی شده ارائه می شوند. با توجه به شکل هندسی ویژه ،آنها می توانند از نیروهای محوری در دو جهت و همچنین نیروهای شعاعی پشتیبانی کنند. بیرینگ های توپی شیار عمیق نسل C  با تمرکز بر ارتعاش و اصطکاک کمتر تولید شده اند. آنها برای استفاده در ماشین های برقی ، هواکش ها ، ماشین های لباسشویی و ابزارهای برقی مناسب هستند.

مزایا

به دلیل اصلاحات ایجاد شده در طراحی این نوع بلبرینگ مانند بهبود آب بند ، بیرینگ های توپی شیار عمیق نسل C مزایای بسیاری دارند.

سر و صدای کم

این بلبرینگ ها به دلیل کیفیت بهتر ساچمه ها ، پایداری بیشتر قفسه و اصلاح ساخت داخلی ، هنگام کار بی سر و صداتر هستند.

اصطکاک کمتر

با گرد شدن سطوح اصطکاک در بیرینگ، کاهش یافته است.

مقرون به صرفه تر بودن

به دلیل اصطکاک کمتر ، هزینه های انرژی کاهش می یابد و باعث کاهش نیاز به گریس، محافظت بهتر در برابر آلودگی و در نتیجه عمر بلبرینگ می شود.

بلبرینگ های شیار عمیق FAG در انواع شعاعی و محوری برای کاربرد های مختلف وجود دارد.

بلبرینگ های شیار عمیق تک ردیفه در طرح های باز و آب بندی شده در دسترس هستند. آنها برای سرعتهای بسیار زیاد طراحی شده اند و می توانند نیرو های شعاعی و محوری را تحمل کنند.

بیرینگ های توپی شیار عمیق دو ردیفه با بیرینگ های توپی شیار عمیق تک ردیفه در طراحی و عملکرد مطابقت دارند و در مواقعی که ظرفیت بار شعاعی بلبرینگ شیار عمیق تک ردیفه کافی نباشد ، بلبرینگ شیار عمیق دو ردیفه مورد استفاده قرار می گیرند.

 

بلبرینگ های شیار عمیق محوری FAG در انواع یک یا دو جهته موجود هستند. این بیرینگ ها به ویژه برای بارهای محوری زیاد مناسب هستند.

بلبرینگ با کاهش اصطکاک قطعات می تواند عمر کار قسمت های چرخشی را افزایش دهد. رینگ ها، برای نگهداری قسمتهای چرخان و پشتیبانی از بارهای محوری و شعاعی بین دو سطح هستند. بیرینگهای شعاعی از نیروی عمود بر شفت پشتیبانی می كنند.

انواع بلبرینگ FAG از نظر سایز

انواع مختلف بلبرینگ های FAGعبارت اند از:

  • بلبرینگ شعاعی ، آب بندی شده ،با قطر داخلی 17 میلی متر  و قطر خارجی 40 میلی متر
  • بلبرینگ شعاعی ، آب بندی شده با قطر داخلی 25 میلی متر  و قطر خارجی 52 میلی متر
  • بلبرینگ شعاعی ، آب بندی شده  با قطر داخلی 15 میلی متر  و قطر خارجی 35 میلی متر
  • بلبرینگ شعاعی ، آب بندی شده  با قطر داخلی 30 میلی متر و قطر خارجی 62 میلی متر
  • بلبرینگ غلتکی کروی با قطر داخلی 30میلی متر   و قطر خارجی 62  و عرض 20 میلی متر
  • بلبرینگ شعاعی ، آب بندی شده با قطر داخلی 20 میلی متر و قطر خارجی 47 میلی متر
  • بلبرینگ شعاعی ، آب بندی شده با قطر داخلی 40 میلی متر و قطر خارجی 80 میلی متر
  • بلبرینگ تماس زاویه ای 400 RPM
  • بلبرینگ تماس زاویه ای با قطر داخلی 60میلی متر
  • بلبرینگ تماس زاویه ای با قطر داخلی 52 میلی متر
  • بلبرینگ تماس زاویه ای ، RPM 6300
  • بلبرینگ تماس زاویه ای با قطر داخلی 35 میلی متر
  • بلبرینگ تماس زاویه ای با قطر داخلی 45 میلی متر
  • بلبرینگ غلتکی کروی با قطر داخلی 25میلی متر  و قطر خارجی 52  و عرض 18 میلی متر
  • بلبرینگ غلتکی کروی با قطر داخلی 65میلی متر  و قطر خارجی 120  و عرض 31 میلی متر

 

نمایندگی بلبرینگ اف آ گ (FAG) در ایران به چه صورت است؟

شرکت بازرگانی سورین صنعت (بازرگانی عدالتی سابق)با بیش از 50 سال سابقه کاری در زمینه ی واردات بلبرینگ های اورجینال از کشور هایی همچون هند ، دبی و چین یکی از بزرگترین نمایندگی های وارد کننده بلبرینگ ایران محسوب می شود.

قیمت عمده بلبرینگ اف آ گ (FAG) متاثر از چه مواردی می باشد؟

تمامی بلبرینگ ها  از کشور های هند ،دبی،چین وارد شده اند، در نتیجه نوسانات قیمت ارز بر قیمت بلبرینگ ها موثر خواهد بود .

قیمت کالا متاثر از کیفیت آن است  و چون تمامی کالاهای وارد شده در شرکت سورین صنعت اصل و اورجینال هستند و دارای استارد های ایزو می باشند و نیز به دلیل رشد روزافزون قیمت ارز، قیمت ثابتی ندارند ، اما شرکت بازرگانی سورین صنعت به تامین کالای با کیفیت با کمترین قیمت ممکن می پردازد. البته مقایسه کردن قیمت کالای اورجینال وارد شده توسط شرکت بازرگانی سورین صنعت  باکالاهای درجه دوم و غیر اصل از برند های ناشناخته درست نیست . کالاهای وارد شده توسط گروه ما در مقایسه با همتایان خود بسیار مقرون به صرفه هستند و همان طور که در بخش های بعد توضیح خواهیم داد با خرید بلبرینگ FAG اصل در هزینه های کلی کارخانه شما (با کاهش نیاز به روانکاری و نیز نیاز به خرید مجدد بلبرینگ) صرفه جویی خواهید شد.

 

خرید بلبرینگ (FAG) اف آ گ عمده از گروه سورین صنعت به چه صورت است؟

شرکت سورین صنعت با بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ی واردات بلبرینگ در شرق کشور ، به تهیه و توزیع 10.000 نوع محصول برای صنایع مختلف می پردازد. کلیه کالا هایی که در شرکت سورین صنعت عرضه می شود اصلی بوده و به هیچ عنوان کالای غیر اورجینال به فروش نمی رسد. در ضمن سورین صنعت نماینده رسمی خرید بلبرینگ FAG در ایران است و اصالت تمامی بلبرینگ های عرضه شده را تضمین می کند.

برند های وارد شده توسط گروه سورین صنعت از شناخته شده ترین برند های بلبرینگ موجود در دنیا هستند که کیفیت آنها بر همگان ثابت شده است.

بدیهی است با افزایش تعداد سفارش های مشتری و خرید بلبرینگ FAG به صورت عمده، قیمت فی کاهش می یابد .

فروش عمده بلبرینگ اف آ گ(FAG) در گروه سورین صنعت به چه صورت است؟

شرکت سورین صنعت (بازرگانی عدالتی سابق)، نماینده رسمی خرید بلبرینگ FAG در ایران  می باشد و برترین بلبرینگ های موجود در سراسر جهان را در ایران به فروش می رساند.

شرکت سورین صنعت با بیش از 50 سال سابقه کار در زمینه ی واردات بهترین برند های بلبرینگ بی شک بهترین و قابل اعتماد ترین گزینه برای خریداران بلبرینگ است

 

چرا باید بلبرینگ اف آ گ (FAG) را از سورین صنعت خریداری کنیم؟

اعتماد عاملی است که بیش از هر چیز دیگر باعث وفاداری مشتریان به فروشنده می شود. گروه سورین صنعت با ارائه کالای با کیفیت و اصل و نیز مقرون به صرفه توانسته اعتماد مشتریان را تا حد بالایی جلب کند.

نکته ی بعدی اطمینان از اصالت کالا است . سورین صنعت با تمرکز بر روی تعهد کاری و فروش کالای اصل باعث شده تا مشتریان پس از خرید محصول در اورجینال و اصلی بودن آن کوچکترین شکی نداشته باشند. افتخار ما این است که تمامی محصولات به صورت اورجینال به دست مشتری می رسد و تاکنون مشتریان ما رضایت کامل داشته اند .

یکی از دغدغه های خریداران، دریافت محصول در موعد مقرر می باشد، گروه سورین صنعت با تلاش بی وقفه کارکنان و گروه مدیران این امکان را فراهم کرده تا محصولات در موعد مقرر به دست مشتریان برسد. ما با افتخار به شما خریداران گرامی اعلام می کنیم در سریعترین زمان ممکن محصولات را به دستتان می رسانیم.

یکی دیگر از مزایای ما نسبت به رقبا، ارائه ی مشاوره تلفنی قبل از خرید است. ممکن است مشتریان قبل از خرید به یک مشاوره تلفنی نیاز پیدا کنند.

همکاران با تجربه ما در قسمت فروش، بهترین مشاوره را به مشتریان ارائه می دهند. چگونگی تعامل فروشنده با مشتری در تجربه خرید مشتریان بسیار تاثیر گذار است. کارمندان با حوصله ما، در بخش فروش به تمامی سوالات پیش آمده برای مشتریان پاسخ می دهند و دقیق ترین راهنمایی ها را به آن ها ارائه می دهند.

بلبرینگ ها در طیف عظیمی از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند و میزان عمر بلبرینگ، در همه ی آن صنایع،  از اهمیت زیادی برخوردار است.

نکات مورد توجه در خرید بلبرینگ FAG

بلبرینگ های غیر اصل و غیر اورجینال به دلیل صیقلی نبودن ساچمه ها یا مشکلاتی از این قبیل، میزان اصطکاک بالایی خواهند داشت و باعث می شوند نیاز شما به روانکاری و مصرف گریس بالا برود در نتیجه در هزینه نهایی کارخانه ی شما تاثیر گذار خواهد بود.

شما برای روانکاری دقیق بلبرینگ ها به نیروی ماهر نیاز دارید و همانطور که ذکر شد بلبرینگ های غیر اصل به دلیل کیفیت پایین به روانکاری بیشتری نیاز دارند در نتیجه تمرکز تکنسین های متخصص کارخانه ی شما معطوف به امر روانکاری خواهد شد در صورتی که این زمان اضافی صرف شده برای روانکاری بیشتر بلبرینگ غیر اصل می توانست در بخش های دیگر کارخانه صرف شود!

پس انتخاب بلبرینگ مناسب نه تنها به صرفه جویی در مصرف روانکار کمک می کند بلکه باعث آزاد شدن زمان تکنسین های شما خواهد شد .

نکته ی دیگر که در رابطه با بلبرینگ های غیر اصل وجود دارد این اصل که به دلیل اصطکاک اضافی به وجود آمده آنها در نهایت  زود تر از زمان پیش بینی شده از کار خواهند افتاد و کارخانه ی شما را متحمل هزینه های جانبی زیادی خواهند کرد .

گروه سورین صنعت با وارد کردن بیش از ده هزار نوع بلبرینگ اورجینال نیاز مشتریان در صنایع مختلف و برای مصارف متفاوت را مرتفع خواهد کرد.

منابع :

https://www.ebatmus.com/bearings_fag.html

            https://www.schaeffler.de/content.schaeffler.de/en/products-and-solutions/industrial/product-portfolio/rolling_and_plain_bearings/deep_groove_ball_bearing/index.jsp

                        https://www.grainger.com/category/power-transmission/bearings?brandName=FAG+BEARINGS&filters=brandName

https://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/schaeffler_2/tpi/downloads_8/tpi_165_de_en.pdf

                    https://www.nationalprecision.com/company/

https://www.mrosupply.com/blog/how-do-ball-bearings-work/